May 18, 2013

Healthy pancakes

Naast uitgebreid vaak ongezonde diners ben ik ook gek op healhy foodies. Ook voor het sporten let ik extra op mijn voeding. Een van mijn favoriete gezonde ontbijtjes, lunch of tussendoortje zijn deze gezonde pannenkoekjes. Het is zo lekker en makkelijk dat ik niet begrijp wie de ongezonde pannenkoeken uit pak of fles heeft bedacht. Met de gezonde zelfgemaakte pannenkoeken kun je eindeloos variëren wat het ook zo leuk maakt en je het veel kunt eten.

Benodigdheden:
De basics:
2/3 eieren
Grote banaan
soja/amandel of een andere melk

Voor lekkere smaak variaties:
Kaneelpoeder,
Kokosrasp,
Raw cacao,
Geprakte framboos of blauwe bessen
Pindakaas,
Noten, zaden
Etc.

Bereiding
Zo simpel! Prak de baan en voeg de eieren en melk toe totdat het een goed pannenkoeken mengsel is. De optionele ingrediënten toevoegen, bakken in kokosolie & you're done! Lekker met huttekase of kwark!

19 comments:

  1. Mmmm, wat lekker. Dit recept ga ik uitproberen!

    ReplyDelete
  2. Wat een goed idee zeg! Pannenkoeken zijn zo ontzettend lekker, maar niet bepaald gezond. Dit ga ik eens proberen.

    ReplyDelete
  3. Dankjewel! Als je het gaat maken, hoor ik dat graag :) Ik vind je blog ook echt heel leuk, dus ik volg je nu. Ik hoop dat je nog eens langskomt en mij ook wil volgen x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oeps, nu vergeet ik helemaal te zeggen dat de pannekoeken er superlekker uitzien! :D

      Delete
  4. Lijkt me lekker! Ik ga ze dit weekend maken :)

    ReplyDelete
  5. Ik ga het met de melk eens uitproberen! Lekker!

    ReplyDelete
  6. Wat toevallig. Heb vanochtend ook banaanpancakes gemaakt, maar dan met 1 banaan en 1 ei. Super lekker he!

    ReplyDelete
  7. Heerlijk recept! Foto twee laat me het water uit de mond lopen. Goed idee voor een zondagse Lunch of tussendoortje.

    ReplyDelete
  8. Lekker recept! Krijg er meteen zin in :)

    ReplyDelete
  9. Ziet er delicious uit!
    Denk dat ik het zelf ook eens zal uitproberen (:

    Liefs, Liese

    ReplyDelete
  10. Yeah, nice! Ik maak vaak met banaan - en idd wie verzond die ongezonde?- en nu wil ik wat variëren!

    ReplyDelete
  11. Zo simpel en erg lekker! Ik eet bijna nooit pannenkoeken, vanwege de lucht die zo lang blijft hangen. Heb al wel een tijdje trek in pannenkoeken, dus misschien binnenkort toch maar;)

    ReplyDelete